Европейската комисия (ЕК) продължава две наказателни процедури срещу България. Едната е свързана с железопътния транспорт, а другата – с инфраструктурата за алтернативни горива.
ЕК иска от България да приведе всичките си национални правила в съответствие със законодателството на ЕС относно безопасността на железопътния транспорт - (Директива 2004/49/ЕО).
Директивата изисква държавите членки на Европейския съюз (ЕС) да създадат независим орган по безопасността и независим орган за разследване на произшествия и инциденти, както и да разпределят задачи и отговорности по безопасността на различните участници в железопътния сектор с цел да се гарантира, че те не се припокриват или не се намесват помежду си.
Към днешна дата обаче България не успява да гарантира независимостта на разследващия орган и да му предостави достатъчно ресурси, констатира ЕК.
Срокът за предприемане на мерки от страна на България е два месеца, в противен случай ЕК може да заведе дело.
ЕК настоява освен това България, както и още осем държави от ЕС (Дания, Естония, Франция, Литва, Малта, Полша, Румъния и Швеция), да транспонира изцяло правилата на ЕС относно разгръщането на инфраструктурите за алтернативни горива.
Основната цел на директивата е да се създаде обща рамка за широкомащабно използване на инфраструктурата за алтернативни горива в Европа. Това е от съществено значение за намаляване на зависимостта от транспорта на нефт, смекчаване на неговото въздействие върху околната среда и по този начин укрепване на лидерството на Европа в борбата срещу изменението на климата, посочват от ЕК.
Директивата определя минималните изисквания за изграждане на инфраструктура за алтернативни горива, включително пунктовете за презареждане на електрическите превозни средства и пунктовете за зареждане с природен газ и водород. Тя трябваше да се въведе в националните законодателства най-късно до 18 ноември 2016 г.
Деветте страни обаче са уведомили само частично Комисията за мерките, с които въвеждат директивата в националните си законодателства. Срокът за цялостното и транспониране е два месеца.
Този месец ЕК е стартирала общо 37 наказателни процедури. Най-много са те срещу Румъния, Словакия и Белгия.


България е сред водещите държави в света по връзка с природата
Зеленски иска актуализиран план за мир с Русия до 10 декември
Младеж пусна кадри как се вози на покрива на автобус в София
Радев проговори дали и кога може да създаде партия
Полицията във Варна с важна информация за утрешния протест
Катар създава национална AI компания по примера на ОАЕ и Саудитска Арабия
Защо Русия е във възторг от стратегията за национална сигурност на САЩ
Джейми Даймън каза, че Европа има реален проблем
Банковото кредитиране у нас ще продължи да нараства, лихвите ще останат ниски
Избрано от Bloomberg Tech Лондон 2025
10 от най-великите творения на Zagato
Камионите Freightliner Cascadia ще виждат като хората
Вижте 128-годишната история на Rolls-Royce в 4-минутен клип
Без изненади - японски марки правят най-здравите нови автомобили
Създателят на Porsche Taycan поема Mercedes-AMG
Наглост или безотговорност: Кой как паркира в градовете?
Пеевски: Днес дадохме урок по демокрация и любов към България
Памела Андерсън проговори за романтичните си отношения с Лиъм Нийсън
Актрисата Искра Радева: Не знам дали сме готови за нов политически ред
Добрин Иванов, АИКБ: Има структурен дисбаланс в бюджета на НЗОК